uitwisselingbarcalona.reismee.nl

Dag 4 in Barcelona "In my point of view"

Dit stukje las ik als eerste op NU.nl toen ik wakker werd: Studenten Twente stelen voor de wetenschap ENSCHEDE - Voor een experiment hebben studenten van de Universiteit Twente 30 laptops gestolen van medewerkers. Die waren aan de medewerkers gegeven en om de veiligheid te testen moeten de studenten de laptops terugstelen. Dat blijkt uit een proefschrift. De studenten slaagden daar vrij eenvoudig in, bijvoorbeeld door zich voor te doen als ICT-medewerkers. Ze werden nooit betrapt, al mislukten wel enkele pogingen. Vals gewekt vertrouwen blijkt volgens het onderzoek een bedreiging te zijn voor de beveiliging van persoonlijke eigendommen, maar zeker ook voor een organisatie waar dan ook. Toen dacht ik nog van ach het zal wel. Maar eenmaal op school aangekomen moesten wij ons project verder afmaken. De Spanjaarden deden alles voor ons wij konden niks doen, dus als snel begon de verveling op te komen. Dus stiekem dacht ik eraan; het zal wel heel fijn zijn als hier computers ook werden gestolen zodat we niks meer konden doen. Dat we meer van Barcelona zelf konden bekijken wat we amper hebben gedaan, omdat we aan een project moesten werken. Maar nee dromen zijn bedrog. Soms heb ik ook het gevoel dat de Spaanse me niet snappen. Ik zeg heel duidelijk "Can i send my postcard to home" hij zegt yes ik weer "where can i post my postcard" hij zegt yes "but where" is mij antwoord daarop zijn antwoord is "We posting your card after school" eindelijk dacht ik, maar nee hij zit nu ingepakt in mijn koffer. Naar 3 keer vragen of we naar de brievenbus gaan vind ik het wel goed. Na 3 uur niks te hebben gedaan gaan we naar zijn huis pizza eten. Dat was wel weer lekker, alleen hij gooide er zoveel olie op dat de kaas ging drijven op de olie zoals een emulsie. Eenmaal terug op school kregen we te horen dat als we het filmpje afhadden we weg mochten gaan en vrije tijd hadden. Dat kregen we te horen om half 4. We konden weer niks doen dus me Docent had voorgesteld om samen met mij een dank woordje te schrijven voor de fijne week. In het Engels. Dat is gelukt en gecontroleerd door de Spaanse Engels docent. Ze overtuigde me het ook nog in het Spaans te laten zeggen. Toen ik het voorlas kan ze bijna huilen zei ze. Eindelijk is ons filmpje klaar. Alleen nog converteren. Dus iedereen dacht we gaan, maar nee we moesten er met ze achten er bij blijven staan om te zien hoe de procenten zich ophogen tot dat hij klaar is. Bij ongeveer 50% kwam de docent aan die op het verkeerde vliegveld stond. 100% is het en we gaan. Hij laat me eerste het stadion van Barcelona zien. Vervolgens nog wat meer gebouwen van Ghaudi. Nog even naar de Ramblas en naar een winkelcentrum om kadootjes te kopen en vervolgens naar het olympisch stadion, (waar een limousine en veel politie stond) en toen bereikte we het hoog(s)te punt van Barcelona. Een uitzicht waar je u tegen zegt zo mooi. Vervolgens rijden we naar de oude stiervecht arena wat nu ene winkelcentrum is om nogmaals een panoramisch uitzicht te zien van de inmens grote stad. We rijden naar zijn huis naar de unieke tour op zijn scooter. Daar eten we 3 worstjes met een minihamburger met naturel chips en we gaan nog even wat drinken in een cafeetje met maar een aantal mensen van de groep. Daar kreeg ik weer te horen dat er iets vreemds is gebeurd. Het Nederlandse meisje stond in de metro een man vraagt aan haar of de portemonnee die hij in zijn handen had van haar was. Dat bleek zo te zijn, maar eruit gevallen kan die niet zijn want ze had nog haar tas dichtgedaan voordat ze instapte en nu stond die wagenwijd open. Waarschijnlijk heeft de man haar zakken gerold en gezien dat er alleen maar pasjes inzat, ze heeft een creditcard en geen contantgeld, of de zakkenroller heeft de portemonnee weg gegooit. Het café ging sluiten en toen we naar buiten toeliepen lag er een dode kat zonder kop. Echt zo vies. Ik probeer wat te gaan slapen nu, op zijn Spaans een siesta, want ben zo moe. Tot straks voor de blog over deze Vrijdag de laatste dag in Barcelona.

Reacties

Reacties

Henk , Margret en Sharon

Nou Nick , weer genoeg meegemaakt!Maar lees ook moeheid en tijd voor jou om weer naar je veilige thuishaven terug te keren.
Wens je morgen een hele fijne en veilige terugreis.

Tot snel xxx

Brenda

Nou Nick, het was leuk om te lezen je hebt een hoop mee gemaakt.
Ik weet dat je al in het vliegtuig zit, thuis wachten ze met smart op je.
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!