uitwisselingbarcalona.reismee.nl

Dag 2 in Barcelona "alles is weg"

Dit somde Gerda Smit op over wat Yolanthe had gestolen: Keukenrol blender citruspers losse kapstokken plaids dekenkisten etagieres kandelaars kristal tafellopers servetten de handdoeken alles plus lcd scherm plus antieke kast plus assecoires tafeltjes en nachtkastjes en bloemen en stoelen... De wekker is gegaan het is weer tijd om op te staan. De moeder is al druk in de weer met het maken van het ontbijt. Er ligt ook een handdoek klaar om te gaan douchen. Het water stinkt echt naar chloor dus drinken ervan doe maar niet. Na een ontbijt ,waarbij me ook een repen chocola werd angeboden, gaan we naar school. We beginnen in de bibliotheek met de Nederlanders. We kregen goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat het meisje wat achter moest blijven veilig is aangekomen. Het slechte nieuws is dat onze docent Anita haar zakken zijn gerold in de trein. Alles is weg zoals Gerda Smit dat zo mooi kan zeggen. Het ergste is dat terwijl ik samen met Anita over van alles en nog wat praatte het is gebeurd. Zo'n man duwde ons 2 keer opzij en dat moet de zakkenroller zijn geweest. Tot slot kregen we een rondleiding door het grootte maar wel oude gebouw. De luxe wat wij hebben komen ze daar te kort. Na de rondleiding kregen we een les Spaans. We lachtte en praatte meer, we die man niet konde verstaan. Opeens was hij weg. Wij wilde ook gaan maar we werden tegengehouden door de Spaanse kinderen "strange." We gingen terug naar zijn huis om te gaan eten. Ik dacht een broodje ofzo maar het werd een bord spaghetti met worst. (Zie foto) Daarna gingen we terug naar school en gingen we met de metro naar een of ander park. Nu hielden we alles goed in de gaten. We moesten eruit bij halte Arc de Triomphe en jahoor hier hebben ze erook een. Eenmaal in het park aangekomen we hadden 20 minuten vrije tijd. Wat ons als eerste opviel was dat er mensen in het park op elkaar lagen en neukbewegingen maakte. (Wie er daarvan een filmpje wilt zien, ik hem het) Vervolgens moesten we lang lopen om bij de zee uit te komen. Eenmaal aangekomen hadden we weer 20 minuten vrije tijd. Maar we deden niet veel. Nouja niet veel iedereen wildde op de foto met mij. Omdat ik leek op een bekende zanger en ik was heel knap volgens de Spaanse. Terug gingen we met de Metro en bus. Ff bijgekletst met Esther Goris over de reizen volgend jaar en we gingen terug naar zijn huis. We aten als avond eten een omelet van 5 cm. hoog met piepers er doorheen. Het was gewoon ranzig. Maar uit beleefdheid eet je het op. Vanavond speelde Barca tegen Bayern. We keken deze wedstrijd in een soort club met de anderen. We dronken nog wat in een café omdat de club ging sluiten. Het was gezellig :D De klok tikt hard, dus proberen te slapen. Morgen naar het centrum (: Buenos Noches

Ingrid

Nou echt vlekkenloos loopt het allemaal niet. En knap ben je zeker. Natuurlijk is het eten niet zo lekker als bij ons in Nederland. Maar zoals je zegt uit beleefheid eet je het op. Ik ben benieuwd hoe je volgende belevenis is. Veel plezier alvast en pas goed op jezelf.

Henk , Margret en Sharon

Hey Nick..jij zal het ook een x niet zijn die weer van alles meemaakt!!!
En goed van je dat je uit beleefdheid het spaanse eten netjes opeet....zo ben je ook opgevoed!
Ik vind het zo leuk om je op deze manier te volgen....ik wacht met spanning alweer op morgen , om je nieuwe verslag te lezen.
Niet te veel drinken en optijd slapen he:D tot morgen pik!