uitwisselingbarcalona.reismee.nl

Laatste dag in Barcelona dag 5 "Drama"

En we gaan nog niet naar huis, Nog lange niet, nog lange niet, En we gaan nog niet naar huis, Want moeder is niet thuis. En al was m'n moeder thuis, Dan gingen we niet, dan gingen we niet, En al was m'n moeder thuis, Dan gingen we niet naar huis! We begonnen vroeg in de ochtend. Eerst kregen we les in hoe we een Tortilla de patatas moesten maken en vervolgens gingen we deze maken met een hele lieve aardige oude man. Een Tortilla de patatas is een soort omelet met aardappels erin en ui. Na al het lekkers kregen wij een drama les, het werd echt drama. Alle Spanjaarden die deden precies wat zij moesten doen zoals een muur kussen, maar de Nederlanders die hadden daar echt geen zin in en vonden het genoeg. Wanneer ik dit typ zit ik in het vliegtuig op weg naar huis. Opeens moeten de riemen vast, gelukkig gaat het om een lichte turbulentie. De drama les is eindelijk voorbij, maar we wachten wel weer zoals altijd. We gaan naar zijn huis en ik houd een kleine siesta want ik ben zo moe. Wanneer ik wakker word staat er een bord met raviolli voor me klaar met mayonaise en een kipfilet. Een slechte combinatie dus. We gaan weer terug naar school en wachten daar op de ouders die gaan kijken naar ons gemaakte filmpje. De filmpjes waren allemaal zo slecht gemonteerd door de Spanjaarden alles liep door elkaar. Naar een bedank woordje van de directrice gaan we wat eten met ze alle in de aula. Er blijkt iets gezegd te zijn dat we verplicht 12 uur thuis moeten zijn door de directrice. Dus we mochten niet tot 3 uur naar de disco. Het eten was allemaal Spaans en met veel vis dus ik heb niet echt veel gegeten. Maar iedereen wou met mij persoonlijk op de foto. Dat was wel weer een meevaller. Ik voelde me even een bekende Nederlander haha. De Spanjaarden vonden het in de school helemaal geweldig met de muziek alleen de Nederlanders hadden liever wat te drinken in een bar. De schoolleiding hadden de deuren op opslot gedaan dus we konden er niet uit. Uiteindelijk zijn we gegaan. Het is ongeveer 1 uur wanneer ik en me Spaanse weg wilden gaan. Bleek zijn band lek te zijn en dat we moeten lopen een klere eind. Ook nog werden we aangehouden door de politie voor controle. We gingen naar ene benzinepomp om de band op te blazen als dat niet lukte wou hij nog de Spaanse ANWB bellen. Het duurde me allemaal te lang en ik stelde voor dat we een taxi namen en hij de scooter op slot zette op een parkeerplaats. Ik zou betalen alleen hij wilde niet. Uiteindelijk lag ik kwart over 2 in bed en me wekker stond op 8 uur. Over een uurtje landen we en zijn we eindelijk weer in Nederland. We landen eerst op Düsseldorf-Weeze. Tot Straks

Reacties

Reacties

Henk , Margret en Sharon

Gelukkig weer op Nederlandse bodem...na een "leerzaam" weekje.....vond het super leuk om je op deze manier te volgen.....super leuk geschreven!

nick

de laatste letter is geschreven
maar in je verhalen zullen we het weer opnieuw meebeleven
welterusten alaaaaf

sylvia

jaja er ging weer wat verkeert he de naam nick moest de naam sylvia zijn hihihihh

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!